ŠKMER na 7. Mediterranean Tourism Forumu na Malti uključio se u projekte za budućnost Mediterana kao svjetski jedinstvene turističke destinacije

Mediteranski turistički forum održan je od 13. do 15. lipnja 2022. na Malti, a među sudionicima te velike sredozemne konferencije koja je okupila goste iz 31 zemlje, bili su i Željko Neven Bremec te Alma Hrašić Bremec, ispred udruge Šefovi kuhinja mediteranskih i europskih regija (ŠKMER).

Riječ je o konferenciji koju po 7. put organizira Mediterranean Tourism Foundation (MTF), neovisna i nepristrana, a iznimno relevantna međunarodna organizacija za javno-privatnu suradnju s ciljem povećanja potencijala održivog turističkog rasta diljem Mediterana i stabilnosti. Stoga se na konferenciji na Malti poslovično sastaju i razmjenjuju ideje predstavnici vlada, čelnici međunarodnih relevantnih organizacija, kao i istaknute osobe iz kulture, turizma te općenito javnog života. Voditelji ŠKMER-a pozvani su da na posebnom BRAIN izdanju Foruma budu vodeći panelisti dva od osam master classova te da sudjeluju na Think Tankovima za unaprjeđenje mediteranskog turizma. Osim njih, Hrvatsku su predstavljali bivša predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović, dr. Ivana Zerec, generalna konzulica Republike Hrvatske u Istanbulu te renomirani domaći članovi FIJET-a, najvećeg svjetskog profesionalnog udruženja turističkih novinara.

“Projekt Mediterranean Tourism Foundation s ovogodišnjim forumom donio je novu razinu suradnje sa ŠKMER Akademijom i projektima koji se razvijaju s ovom organizacijom. Pod nazivom MEDITERRANEAN BRAIN – Business Research And Innovation Network u prvom planu zadaća je bila unaprjeđenje znanja te zajedničkog promišljanja i planiranja održivog razvoja Mediterana kao svjetski jedinstvene turističke destinacije. Osobno mi je bila čast odazvati se pozivu gospodina Andrewa Agius Muscata, glavnog tajnika i suosnivača MTF-a te sudjelovati u Think Tanku na temu privlačenja i zadržavanja većeg broja profesionalaca u turizmu i ugostiteljstvu, te načina na koji se može i mora podići razina atraktivnosti ugostiteljskih zanimanja” – istaknula je Alma Harašić Bremec, voditeljica ŠKMER Akademije.

Cilj Mediterranean Tourism Foruma definiranje je prioriteta te oblikovanja turizma sredozemnih zemalja u započetoj dekadi, a ove godine poseban naglasak je bio na izradi zajedničke deklaracije o budućnosti turizma.

Željko Neven Bremec, pak, bio je vodeći govornik na master classu Wine and Gastronomy as a Leading Driver for a Quality Restaurant Experience. Između ostalog, međunarodni stručnjaci za vino i hranu bavili su se temama kako regionalna eno-gastronomija uz biološku raznolikost destinacije mogu intenzivirati i stvoriti trajnu vezu između gostiju i ponude.

“Na ovom master classu smo najviše razgovarali o spajanju vina i dobre hrane, a moj je naglasak bio na mediteranskim i lokalnim sortama vina kao što su plavac, pošip ili zlatarica. Ponovo sam naglasio da su jako bitne edukacije i promocije, dakle ono što mi radimo kao udruga, a Mediteran razmišlja kako do toga tek doći. I da, otkrili smo da je najbolji način promocije ovdašnjeg načina života i hrane kroz gastro ture s kuhanjem. Dakle, dok drugi tek kane krenuti u tom smjeru, mi to godinama provodimo kroz Split Cooking Class programe u ŠKMER Akademiji.

Dalo se zaključiti, ma koliko neskromno zvučalo, da smo u mnogim segmentima daleko ispred drugih” – naveo je Bremec, predsjednik ŠKMER-a.

Na Think Tanku Mediterranean Gastronomy Bremec je s ostalim sugovornicima istaknuo važnost stalnih edukacija, promotivnih kampanja za chefove i kvalitetne proizvode te vođenju brige o Zero Waste konceptu u ugostiteljstvu; racionalnom poslovanju sa što manje otpada. Kao ključan problem naveden je globalni nedostatak osoblja u gastronomiji te da treba uključivati mlađe naraštaje u edukacije i promocije kako bi se zainteresirali za ugostiteljska zanimanja.

Alma Harašić Bremec bila je vodeći govornik u sklopu master classa na temu budućnosti rada u turizmu, hotelijerstvu i restoraterstvu s naglaskom na tehnološke inovacije i neprestano ulaganje u djelatnike.

“Zaključci će biti objavljeni u sklopu novih strategija, a ono što je sigurno je da svaka organizacija mora bez odgađanja uvesti i koristiti mnoge nove tehnologije. Tako će se približiti svojim gostima, a i olakšati posao vrhunskim profesionalcima prilagodbom radnih mjesta, načina i uvjeta rada. Cilj nam je, kako je zaključeno na ovom međunarodnom master classu, otkriti nove “bazene” talenata, te izbjeći opasnost neulaganja u nova znanja i vještine stručnjaka. U budućnosti koja je već počela, pobjednici će biti upravo oni dionici koji svoje stručne djelatnike s toliko potrebnim i cijenjenim vještinama tretiraju kao najveću vrijednost. Posvećuju im puno više pažnje te ulažu u njegov osobni razvoj” – dodala je Harašić Bremec.