GRAND GOURMET 2018: Od Maraskinih ginova i vodki, kolumbijskog Dictadora, specialty kava, do dodataka koktelima Finest Calla i Kotanyija

Priča o partnerima: Maraska, Acrobat D & M, Mai Tai, Dukat, Trenton, Kotanyi, D16 Coffee…

Na Grand Gourmetu imali smo poslovično priliku surađivati s nizom tvrtki i kušati njihove proizvode, a i doznati što ih izdvaja iz konkurencije. Kokteli i druga pića na natjecanjima i prezentacijama nastajali su iz asortimana pića zadarske Maraske. U barskim mješavinama bio je i vrhunski južnoamerički Dictador gin kojeg u Hrvatskoj zastupa Acrobat D&M iz Zagreba. Bili su tu za koktel majstore neizostavni američki voćni pripravci koje nam je osigurao, također, zagrebački Mai Tai, kao i začini tvrtke Kotanyi koja posljednjih godina pomno prati događanja na barmenskoj sceni i svojim začinima rade na oplemenjivanju njihovih mješavina. Na Grand Gourmet neizostavni su bili i mliječni proizvodi naših vjernih partnera Dukata, kao i maslinova ulja tvrtke Trenton, a po prvi put nam je svoje proizovode predstavio izniman splitski tim D16 Coffee. Pročitajte neke zanimljivosti o njima…

MARASKA

Započnimo sa zadarskom tvrtkom s više od pet stoljeća iskustva i bogate tradicije proizvodnje likera i alkoholnih pića. Maraska danas uz tradicionalnu proizvodnju i prodaju alkoholnih pića proizvodi i bogati asortiman bezalkoholnih pića s nizom vrsta i okusa. Tako smo na našim natjecanjima barmena imali priliku kušati Maraskine sokove, sirupe, jaka alkoholna pića… Bio je tu Gin Empire destiliran u maniri klasičnog London dry gina, kao i Cosmopolitan vodka.

Gin Empire svojom mekom aromom i karakterističnim suhim okusom neizostavan je sastojak mnogih pića. Punoću okusa dobiva hladno serviran s dodatkom limuna te u kombinaciji s tonikom. Cosmopolitan vodka, pak, proizvedena je destilacijom fermentirane mješavine različitih žitarica, a brižljivo je filtrirana da svojim neutralnim okusom i blagim mirisom bude idealna za nebrojene kombinacije pića. Najčešće se miješa s tonikom ili voćnim sokovima od kojih se izvrsno slaže s juiceom,te slatko-kiselim okusom Amarena nektara od višnje maraske” – istaknuli su iz Maraske.

Dodajmo, da je ova čuvena zadarska tvrtka izgradila ugled diljem svijeta na maraschinu, originalnom domaćem likeru od zrelih plodova višnje maraske. Priprema se iz destilata dalmatinske višnje po tradicionalnoj recepturi ljekarnika dominikanskog samostana s početka 16. stoljeća, a tada se taj pripravak pravio pod imenom “Rosolj” (Ros solis – sunčana rosa)

“Kako je Zadar već u 17. stoljeću imao nekoliko destilerija za proizvodnju maraschino likera, mladi trgovac Francesco Drioli došao je iz Istre u Zadar i 1768. godine osnovao tvornicu likera. Posvetio se podizanju proizvodnje na razinu industrijske proizvodnje nabavkom strojeva i opreme, čime je omogućeno da se destilacija višnje maraske dovede do savršene čistoće i aromatičnosti. U to vrijeme definirana je proizvodna receptura zadarskog maraschina. Zastupnici Francesca Driolija djelovali su u Anconi, Veneciji, Rijeci, Trstu, Splitu, odnosno, u svim najjačim trgovačkim središtima onoga vremena” – naveli su iz Maraske.

Dodajmo da je na samom početku 19. stoljeća Driolijeva tvornica proglašena ekskluzivnom radionicom, a maraschino je postao svjetski poznati proizvod koji je dobivši dozvolu iz Beča o izvozu bez nameta i okićen znakom carskog orla, isporučivao se na sve europske dvorove. Tržište maraschina 1806. godine se proširilo na Carigrad, Petrograd, Stockholm, Češku i Ugarsku, a Drioli tada uvodi posebnu tehniku ručnog pletenja boca osiguravši svom proizvodu jedinstvenu ambalažu. Maraschino su s guštom ispijali engleski kralj George IV, Napoleon Bonaparte, ruski car Nikolaj, a uvršten je i u protokol Svete Stolice u Vatikanu. Jedinstveni okus likera maraschina i način ručnog pletenja Maraska je zadržan do danas, a proizvodi se dijele u dvije kategorije. Prva su od njih proizvodi na bazi autohtone višnje maraske voćni sirupi Amarena i Amarena Premium, nektar Maraška i dok drugu čine proizvodi iz asortimana jakih alkoholnih pića, likeri Maraschino, Cherry Brandy, Cherrica, Orahovac, tzv. Maraska specijaliteti.

http://www.maraska.hr/proizvodi

ACROBAT D&M d.o.o.

Iz ove zagrebačke tvrtke stigao nam je na natjecanje kolumbijski Dictador gin, koji, pak, ide u bijeloj i crnoj varijanti, a nastao je po receptu Daria Parra, bivšeg predsjednika tvrtke Dictador, velikog kolumbijskog proizvođača ruma.

“Po povratku kući iz Velike Britanije i kušanju tamošnjih džinova, Parra je isprobavao niz formula koje je temeljio na svojim iskustvima i konačno stvorio Premium Colombian Ortodoxy Gin.

Godinama se taj džin proizvodio za vlastitu osobnu potrošnju, nikad ne sanjajući da će njegov izum jednog dana postati svjetski premium gin. Njegova formula od bobica, biljaka, korijenja i začina dala je tom džinu jedinstven okus koji ga čini vrlo posebnim” – objasnili su iz Acrobat D&M.

Dodajmo da je ova zagrebačka tvrtka zastupnik brojnih prestižnih brendova i destilerija, a po prva je u Hrvatskoj u ožujku organizirala večer sljubljivanja hrane i koktela u zagrebačkom Time restoranu. Acrobat D&M osnovan je 2004. godine s fokusom na distribuciju vina te se je u narednih šest godina izborio za status najbrže rastuće privatne tvrtke u vinskom sektoru. Danas su neizostavni suradnici vrhunskim hrvatskim vinarima kao što su Tomac, Meneghetti, Boškinac, Korak, Krauthaker, Matošević, Kabola, Bibich, Plenković.

 

 

 

MAI TAI d.o.o. (Finest Call & Reàl Cocktail Ingredients)

Zagrebačka tvrtka Mai Tai za natjecanja barmena osigurala nam je kvalitetne voćne pripravke Finest Calla, a zastupaju i prestižnu liniju Reàl Cocktail Ingredients istog proizvođača American Beverage Marketers. Kroz Finest Call nude se već četvrt stoljeća gotovi kokteli, sokovi za barske mješavine, te velika kolekcija voćnih puree-a (Purée Collection) i sirupa omiljenih kod domaćih barmena. Istovremeno, teško da ćete naći kakvu pobjedničku barsku mješavinu, a da u njima nije neki sastojak Reàl Cocktail Ingredients. Tako je i Leo Bautović, naš prošlogodišnji državni prvak u spremanju koktela, nedavno u Tallinnu u Estoniju predstavljao Hrvatsku koristeći upravo njihove sastojke koju mu je osigurao Mai Tai.

Finest Call je brand kojem barmeni vjeruju već 25 godina i trenutno se prodaje u 84 zemlje svijeta. Ono što čini Finest call brandom je, osim posebno dizajnirane ambalaže nastale prema potrebama barmena, je nepasterizirani, voćni okus, bez umjetnih boja i okusa. Prilagođen za ona vruća ljeta kada frozen / blendana pića tako osvježavaju. Ali nije samo voće ono što je važan dio svakog pića, nego i voda koja je 2 puta filtrirana i pročišćavana tako da ostaje najbolji okus bez mogućih mikroelemenata i nepotrebnih minerala, pesticida ili ostalih onečišćivača” – istaknuo je Denis Mihoković iz tvrtke Mai Tai.

Dodaje kako American Beverage Marketers uz Finest call brand stvara i proizvode visoke kategorije Reàl Cocktail Ingredients. Radi se prvenstveno o voćnim puree-ima koji imaju idealan omjer voća i šećera kako bi pomogli modernim miksolozima da postignu željene okuse.

“Voće koje se koristi za Reàl posebno se izabire na tržištima gdje se i uzgaja, te tvrtka ima posebno zaposlenu osobu kojoj je jedina zadaća da ide po svijetu i traži najbolje dobavljače pojedinog voća. Što nije slučaj u ostalom dijelu industrije gdje svi kupuju voćne kaše, koje potom pretvaraju u gotovi proizvod” – istaknuli su iz tvrtke Mai Tai.

 

DUKAT

Dukat, veliki domaći proizvođač mlijeka koji je izrastao iz zagrebačke Gradske mljekare 1912. godine, te ušao pod okrilje Lactalis grupe 2007. godine, i ove je godine svojim mliječnim proizvodima popratio natjecanja kuhara, restorana i barista. Dodajmo da je Lactalis prva po veličini i snazi mliječna grupacija u svijetu te vodeći francuski proizvođač sireva. Zapošljavaju 75.000 ljudi u 79 država, te imaju organiziranu proizvodnju u preko 200 proizvodnih pogona u 37 zemalja, a dobar dio asortimana koji se ne proizvodi na ovim prostorima. Preko Dukatove distribucijske mreže u kratkom roku dovesti iz svijeta mogu se dovesti proizvodi i kojih nema u Hrvatskoj do bilo kojeg mjesta u zemlji. Dodajmo da je Dukat postao iznimno značajan partner Šefovima kuhinja europskih i mediteranskih regija budući da svojim proizvodima prati i daje potporu našim međunarodnim i drugim natjecanjima te gastro manifestacijama kao što su Grand Gourmet, IKKER i Biser mora, kao što se i članovi naše udruge trude biti na raspolaganju njima za zajedničke projekte i događanja.

http://www.dukat.hr/

TRENTON

Nema ŠKMER-ovog natjecanja bez Trentonovih maslinovih ulja. U asortimanu te tvrtke obitelji Karninčić nalaze se i masline, kapari, med, namazi, paštete, kao i riblji proizvodi poput filetiranih jadranskih inćuna i srdela. Napomenimo, Trenton je poslovanje 1994. godine započeo otkupom, punjenjem i distribucijom maslinova ulja, no vrlo brzo proširuju asortiman na proizvodnju maslina, kapara i slanih inćuna – delicija karakterističnih za dalmatinsko podneblje.

“Poslovni smjer je bio proizvodnja autohtonih delikatesa, stoga Trenton 2002. godine započinje s proizvodnjom dimljene ribe, drugih ribljih proizvoda i pašteta po tradicionalnim recepturama. Osluškujući potrebe i trendove na tržištu, početkom 2015. godine predstavili smo med neuobičajenih okusa; od limuna, ružmarina, majčine dušice, lavande, ali i već poznate okuse poput bagrema, kestena te dalmatinskog cvjetnog meda. Danas se naši proizvodi mogu kupiti u svim većim trgovačkim lancima u Hrvatskoj, a tvrtka izvozi u zemlje EU, SAD, Kinu te Bosnu i Hercegovinu” – istaknuli su iz Trentona.

http://www.trenton.hr/

 

KOTANYI

Naši vjerni partneri iz Kotányija i ove se godine bili prisutni na Grand Gourmetu. Spomenimo, da je ta tvrtka krenula iz Mađarske svijet svojim začinima osvajati još 1881. godine. Naime, tada je njezin utemeljitelj Janos Kotányi izgradio mlin za preradu paprike u Szegedu, a već tri godine kasnije njegove su mješavine paprike osvojile Beč te je u Austro-Ugarskoj imenovan dvorskim dostavljačem začina. Danas Kotányi nudi 400-ak začina od kojih se proizvede još barem puta deset toliko začinskih mješavina i imaju podružnice širom svijeta. Na Grand Gourmetu imali smo prilike vidjeti dio njihove začinske priče u koktelima, a uvijek nas iznenade i s originalnim recepturama u kojima barske mješavine oplemenjuju svojim zvjezdanim anisom, klekovim bobicama, štapićima cimeta i chili nitima.

https://hr.kotanyi.com/hr/

D16 COFFEE

Po prvi na Grand Gourmetu gostuju i D16 Coffee, mladi entuzijastični tim kavopija i pržioničara kave iz Splita, koji svoje vještine i znanje nudi na dvije lokacije u gradu. Ovom su prigodom predstavili Cold Brew Coffee, posebnu vrstu hladno prešane kave koja je ljetos privukla svojom aromom tisuće turita. Na manifestaciji održali su edukacije i bili pokrovitelji natjecanja barista.

“Kave pripremao po standardu Specialty Coffee Association koji se smatra najboljim na svijetu jer tu se pomno pazi na temperiranje, ekstrakciju, kako da bude idealna temperatura mlijeka i time se ograniči utjecaj laktoze koja daje slatkoću, pa i ne trebate šećer u našim kavama. Što se tiče Cold Brew Coffee, to je svojevrsni čaj od kave koju spravljamo tako da kavu držimo u filtriranoj vodi 16-18 sati, a ta kava ima 4 do 5 puta više kofeina nego u običnoj kavi. I dok se Splićani tek navikavaju, strancu su ovog ljeta potpuno bili podjeli za ovim napitkom, te smo ga prodali više do 5.000 boca” – poručila je Mila Hvilshøj, suvlasnica i voditeljica marketinga D16 Coffee.

 

ŠKMER/Mak Jovanović (http://www.gastrobajter.com)

foto: Bruno Dubravec