Predstavljene studentske web stranice i logotipovi Bisera mora…u projektu UMAS-a stvara se novi vizualni identitet festivala

Studenti 2. godine Dizajna vizualnih komunikacija pri Umjetničkoj akademiji u Splitu (UMAS) u sklopu kolegija Dizajn interaktivnih medija 2 kreirali su vizualni identitet i web stranice za Biser mora Šefova kuhinje mediteranskih i europskih regija (ŠKMER). Prošlog tjedna pred predstavnicima udruge predstavljena su četiri najbolja od ukupno osam rješenja nastalih u proteklom semestru, a radi se o novim logotipovima Bisera mora, piktogramima, prototipovima web stanica koji bi u budućnosti mogli zaživjeti i kao stvarna stranica ove najveće ŠKMER-ove međunarodne manifestacije. Autori najboljih radova Boris Pehar, Tina Božan, Anja Miličić i Dejan Zobenica projekt su realizirali pod vodstvom docenta Ivice Mitrovića i njegovog asistenta Olega Šurana, a priča je započeta za njihovog posjeta ovogodišnjem Biseru mora u Supetru.

” Osam studenta je kroz ovo dobilo priliku raditi zadatak iz stvarnog svijeta kroz koji smo prolazili cijeli proces – od izrade tzv. dizajnerskog briefa, konzultacija s klijentima, pa do finalne prezentacije pred njima. Radi se o studentima druge godine i jako sam zadovoljan postignutim, posebice jer se radi o mladim ljudima koji su tek na sredini edukacijskog procesa. Mislim da su jako dobro odreagirali, radilo se o vrlo kompleksnom zadatku s nekoliko razina. Naime, taj “site” ranije nije postojao, pa je trebalo kreirati sadržaj, koncept, informacijsku arhitekturu… Radio se i novi vizualni identitet ove manifestacije, što je po sebi bio zadatak koji i izvan ovog kolegija, pa tek smo tek onda prešli na izgled same stranice, način kretanja kroz nju, a napose smo kodirali prototipove kako bi izgledala ta stranica da izađe u stvarnu izvedbu” – ispričao je prof. Mitrović.
Za postojeći logotip zaključili su mladi dizajneri da ne komunicira dovoljno dobro s današnjim vremenom, ali i duhom festivala koji, osim natjecateljskog dijela, edukacija i prezentacija, priziva i prisnost kroz mogućnost komunikacije između posjetioca i kuhara.
Boris Pehar, student iz Mostara, za Biser mora zaigrao se s logotipom koji je kombinacija školjke i kuharske kape.
“Sam naziv Biser mora nije mi odavao nikakvu povezanost s kulinarstvom, pa sam pokušao to povezati dizajnom, grafički naglasiti kakav je to festival. Primijetio sam da se većinom na kulinarskim festivalima tradicionalno koristi ilustracija kuharske kape, pa sam i sam pošao u tom pravcu te napravio svoju verziju. Ta kapa istovremeno podsjeća na školjku i mislim da sam time uspio napraviti logotip koji je moderan i odgovara današnjici. Za web stranicu ispočetka sam krenuo poprilično minimalističkim pristupom, a kasnije sam našao drugačiji put kako bi dočarao festivalsku estetiku kroz interaktivniji dizajn” – opisao je svoj rad Pehar.

Nakon njega svoja je rješenje predstavila Anja Miličić. U dizajnu je, inače, inspirira opus kultnog njujorškog likovnjaka i aktiviste Keitha Haringa (1958-1990), njegovi “jednostavni likovi i simboli koji puno govore”.
“Postojeće grafičko rješenje po meni ne opisuje dovoljno dobro o kakvoj se manifestaciji radi – taj biser koji doslovno stoji u školjci po meni ne kazuje da je to kulinarsko natjecanje, a niti da se radi o prostoru Mediterana. Stoga sam se odlučila za logotip koji se temelji na školjci capesante (Jakobova kapica) koja je jestiva, a po meni daleko više povezana s manifestacijom nego školjka s biserom. Dosta dugo sam tražila rješenje za logo, pa i zapela u tome. No, u jednom trenutku odlučila sam sve pojednostaviti i logo svesti na osnovne elemente kao što su sunce, more i školjka. Ranije na fakultetu radili smo neke manje zahtjevne zadatke s korištenjem koda i programiranjem, tako da mi je ovo zaista bila prva web stranica koju sam izradila od nule” – objasnila je Miličić.

Omišanka Tina Božan pozbavila se i s piktogramima – slikovnim znakovima kojima je dočarala Biser mora. Nastali su na kolegiju Grafičko oblikovanje 1, pod vodstvom profesorice Maris Cilić i asistentice Daše Mamule, a i njoj je ovaj zadatak bio najzahtjevniji kojim se bavila u okviru grafičkog dizajna.
“S profesorom smo dosta detaljno ovo razradili. Kroz diskusije vezane uz zadatak usmjerili smo se na riječi biser i more – na što na sve to asociraju, pa potom te elemente nastojali spojiti u dizajn. Logotip smo uzeli kao polazišnu točku za web stranicu. Tri četvrtine semestra utrošila sam na izradu loga, a za sada ostavila verziju koju treba još doraditi. S piktogramima sam nastojala da budu duhoviti – hobotnica koja se poklopila pekom, riba iza gradela kao u zatvoru…, tako da lakše komuniciraju s publikom. Ovo mi je bio prvi ozbiljniji zadatak, a ujedno i prva prezentacija rada klijentu što je bilo vrlo značajno iskustvo” – ispričala jer Božan.

 

 

Dejan Zobenica ima deset godina radnog iskustva u grafičkom dizajnu, a svojevremeno je vodio i radionice s tog područja. Svojom web stranicom Bisera mora nastojao je objediniti sve sadržaje ovog kulinarskog festivala u proteklih 13 godina od kada je pokrenut, te naglasiti mjesto održavanja, mogućnost smještaja, kao i on line prijavu natjecatelja.
“Festival svakako treba novi vizualni identitet, a uz to napraviti signalizaciju, recimo, od trajekta u Supetru do hotela gdje se manifestacija odvija koja bi također trebala biti vizualno primamljiva. Za logotip bila mi je ideja da njime naglasi natjecateljski dio što se u sadašnjem logu i ne vidi baš najbolje. U svom rješenju zadržao sam strukturu – oblik školjke, a i uveo sam kuhara kojim sam nastojao dočarati natjecateljski borbeni duh. Web stranicom sam želio omogućiti praktički da svaki kuhar koji se želi natjecati može lako naći sve informacije na jednom mjestu, da vidi tko su bili prijašnji pobjednici i članovi žirija, da se sve radionice i prezentacije, kao i partneri mogu lako naći” – kazao je Zobenica.

 

Mak Jovanović